diumenge, 8 de gener del 2006

Ja no sé ni comprar-me una radio!



Maca, veritat? I barata. Era exactament el que volia. Enmig d'unes quantes radios que li doblaven el preu, amb moltes floritures. Jo només volia una radio que funcionés. No necessitava que tingués 10 memòries. No necessitava que tingués no sé què. Només que es pogués escoltar. Que si em cau al terra i s'espatlla no em sàpiga greu (que si fos més cara, me'n faria). Que si me la deixo en algun lloc, no em sàpiga greu.

Només li demano una cosa: que es pugui escoltar.

El dia que jo vaig voler, vaig agafar la radio, la vaig desembolicar, i es va convertir en el meu regal. Vaig provar-la. Funcionava molt bé. Es sentia. I fins i tot té una llumeta, que no necessito per res, però que vaig pensar que m'aniria molt bé el dia que ens tornessim a quedar sense llum a casa (com per exemple, ahir).

Com que la radio funcionava perfectament, quan el meu pare va aparèixer preguntant si podia tirar el tiquet que estava a dintre la bossa, li vaig dir que sí. Per què hauria de necessitar el tiquet, jo?

Avui he tornat a agafar la radio. He de dir en favor de la radio que des de casa costa una mica d'agafar depèn de quines emissores. També he de dir que el dia està molt tapat. Però és que l'altre dia funcionava!

La radio és digital i troba les emissores ella mateixa. Tu l'engegues, i vas prenent l'"scan", mentre va buscant, augmentant la freqüència, fins que troba una emissora. Si no és la que volies, pots seguir prement l'scan fins que troba l'emissora que buscaves. Si et passes, pots prémer el "reset" i torna a començar. Fins aquí cap problema.

El problema està en què la radio no troba totes les emissores. De fet, no en troba ni la meitat. I quan troba una emissora, no es queda allà. No! Això ja seria demanar massa... Quan creu que la senyal és massa dèbil, ella busca l'emissora més propera. El problema és que aquesta tarda, des que he engegat la radio, no he trobat cap emissora suficientment forta. Així que la radio deixa anar coses com:

"pate a cero en Mur quarts de sis de la y goooooooool with his wor sentem la nova pel.lícu..."

Així que quan sento alguna cosa que m'interessa, em quedo quieta, sense moure ni un pèl, perquè el mínim moviment fa que canvii d'emissora. Espero que demà em deixi escoltar l'APM, que ja fa quasibé un mes que no l'escolto. Però avui la radio no tenia prou força per trobar Catalunya Radio, així que no ho sé pas.

I no la puc canviar perquè vaig tirar el tiquet!

Em sembla que com no funcioni bé al meu lloc de treball, algú haurà d'anar a les rebaixes... amb l'alegria que em fa anar-hi!

12 comentaris:

Anònim ha dit...

ostres, quina putada nena.... benu esperem que al teu lloc de treball funcioni!!! creuem els dits!!

Anònim ha dit...

Això espero! De fet, quan troba una emissora va bé, però... el problema és per trobar-la o que només troba les que ella vol...

Anònim ha dit...

Com es fa per fer l'scan manual, pere? Perquè no em deixa... Quan li dóno a l'scan no s'atura fins que troba una emissora. I un cop buscada, continua buscant...

Anònim ha dit...

Per què surt el meu missatge abans que el d'en pere, tot i haver-lo escrit un cop havia llegit el seu? Tens l'hora de l'ordenador malament, pere? La hi tinc jo?

Anònim ha dit...

Va, estranya, no siguis tan còmoda i fes l'scan manual: atura la ràdio quan arribi a la freqüència que t'interessi, prescindint que ella vulgui continuar, memoritza i continua la búsqueda personal i no automàtica... Es veu molt xula.

Anònim ha dit...

L'hora del meu ordinador va 1 minut endarrerida.
Has posat una imatge de la ràdio massa petita i no t'ho sabria concretar, però jo el que faria seria posar en marxa l'scan i vigilaria els números que passen ràpidament (o no es veuen?) fins que arribessin aproximadament a, posem per cas, 91,9 (Rac 105 a Girona); aleshores pararia i aniria prement i parant el botó de búsqueda fins arribar amb precisió a la freqüència desitjada. Fixes, i a continuar.
De totes maneres, que tu tampoc llegeixes el fullet d'instruccions?

Anònim ha dit...

Quan premo l'scan, busca ràpid i no veig els números, només veig la nova freqüència que troba. Rac-105 és una de les que no troba. Juntament amb Catalunya radio i les emissores de Catalunya radio. Tampoc troba rac-1. Curiosament, troba radio Girona, els 40 principals, les de radio nacional i la cope...

El fullet d'instruccions (que he llegit quan he vist que tenia problemes) diu alguna cosa com: "Para sintonizar las diferentes emisoras pulse el botón 3 (SCAN) y automática-mente el receptor sintonizará la estación adyacente superior. Cuando el receptor alcance el margen de frecuencia superior se dentedrá. Para continuar la búsqueda de estaciones, pulse el botón 4 (RESET) y el receptor iniciará la búsqueda desde el marges de frecuencia inferior." Em fa gràcia, això d'automática-mente

Anònim ha dit...

mal fet això de llençar el tiquet, jo no els llenço :P

scolta, i no has pensat en un mobil amb ràdio? si et canvies de companyia segurament te'l regalen.

Anònim ha dit...

Mòbil amb radio? Ui, no! I si em cau a terra? El meu mòbil ha anat com a mínim 3 cops a terra des d'una alçada de més d'un metre. Si es trenca, és barat i no em fa res. L'antiga radio va caure tants de cops que ja vaig perdre el compte...

I no, no em puc canviar de companyia de mòbil. A casa meva només hi ha cobertura d'una companyia de mòbils... Així que si em canvio de companyia, no tinc cobertura a casa... xungo. No em canvio.

Anònim ha dit...

ok, ho retiro :P

Anònim ha dit...

T'he volgut deixar tranquil·la una estona: per escriure dos posts més i per veure si t'aclaries amb la ràdio. Has tingut sort amb el segon tema?

Anònim ha dit...

Tranquil, mai9, podia ser una bona idea...

La radio funciona més o menys bé al meu lloc de treball. El problema suposo que és a casa, que no arriben les freqüències massa bé. Tot i així, algun canvi d'emissora m'ha fet avui durant el dia...