dijous, 14 de setembre del 2006

29

Després del 4!+4 i els comentaris que en van seguir, he rebut unes quantes propostes pel número 29.

Però... bé, no me n'acabava de convèncer cap. La història venia de quan vam fer 25 anys i d'una llibreta que encara conservo, amb un 25 escrit i una fletxa, que agafava el dos i el ficava com a exponent del 5 i hi havia un igual al mig. Això em recorda una famosa fracció: 16/64. "Tatxem" els sisos, perquè estan repetits a dalt i a baix i em quedo amb 16/64 = 1/4. M'he equivocat o ho he fet bé?

Res, que pensant, pensant, m'he recordat del 25. Per cert, ningú es va adonar que al post del 4!+4 passava del 25 al 27 i no deia res del 26... I aleshores he pensat: ostres! 29=25+4... o sigui 5^2+2^2. Però no m'agradava, no era prou maco. El dia que en faci 57 (*) serà diferent, però aquest no m'agradava.

Però tenia la resposta davant dels nassos i l'he trobat de seguida, un cop vist això del 25+4. Simplement, 29 = 2^2 + 3^2 + 4^2.

D'acord, ara ja tinc solucionat el 30 (**). El 29 encara no m'acaba de convèncer... però per sortir del pas, ja va bé.

Sento el post friki/no sé com, però és que com que he rebut tantes propostes (bé, tampoc moltíssimes, però sí moltes més de les que m'esperava) m'ha semblat que havia d'explicar la proposta que de moment va guanyant, per ser la més maca... segons el meu criteri (un criteri absolutament just i gens subjectiu, per descomptat!)

(*) 57 = 5^2 + 2^5
(**) 1^2 + 2^2 + 3^2 + 4^2, per si de cas.