diumenge, 4 de maig del 2008

Posant ordre a la foscor

Demà me'n penediré. M'havia portat feina per fer, però he estat classificant peces del puzzle. La meva idea, malgrat sé que així és més difícil, és començar fent tota la part "difícil". Tota la part fosca. Perquè a tothom li passa el mateix: si primer faig la part "fàcil", el dibuix, fer la part fosca serà molt més difícil. Perquè me'n cansaré. Així que he decidit començar per la part fosca.

Al principi volia posar totes les peces fosques al mig del puzzle, i després anar-les posant a lloc. Però molt aviat ja he vist que no podria. Al final he acabat fent dos pisos, però tot i així...



Veient el puzzle m'he posat a pensar en l'ordre. Sembla mentida que totes aquestes peces, més les que han quedat a la capsa, puguin quebre sense ficar-se les unes sobre les altres a dintre el marc. El que arriba a fer l'ordre!

És clar que, per què vull enganyar a ningú? A dintre la capsa, on hi havia les peces clares, n'hi han quedat molt poques...



Així que m'he posat a la feina. He fet muntanyetes. He apilat muntanyetes de "problemes" de diferents tons de verd. Una muntanyeta aquí, una altra allà...

I he començat amb els trossos de muntanyeta que tenien alguna "taca" per on atacar-los. Aquells que era més senzill atacar, tot i agafar-los de la muntanyeta grossa.

A partir d'aquí, em dedidaré a resoldre muntanyetes. He començat per les fàcils de les fosques, després continuaré pels verds, després els verds marronosos, després els negres... i aniré posant ordre a la foscor.

Ni me n'adonaré, que ja hauré posat ordre a tota la foscor. I llavors ja només em quedarà la part fàcil. La lluminosa. La que a tothom li agrada fer. La que acabarà el puzzle.

Hi ha algú que encara es pensi que parlo de puzzles?

Per si de cas, aquí hi ha les muntanyetes, i un petit tros de dibuix... Ara ja es comença a veure una mica el que serà. Les parts enganxades estan més o menys on els toca. I, a partir d'aquí, a resoldre muntanyetes!



I, un cop arribat aquí, m'agradaria demanar perdó. Torno a obrir els comentaris, almenys a partir d'aquí. Ara mateix em sento forta. Molt forta. Gràcies a tres persones que, a la seva manera, m'han ajudat. Bé, han ajudat a la Llum, però hi ha la ***** a darrere, i aquesta us ho agraeix profundament. Crec que ara sóc capaç d'escoltar qualsevol crítica. Sóc capaç d'escoltar qualsevol comentari irònic. I sóc capaç de tirar-me moltes coses a l'esquena.

Crec que aquests dies he descobert moltes coses de gent que m'envolta. I totes bones. Moltes gràcies!

Tot i que... ara mateix necessito demanar perdó a algú més. Allà vaig! Aquestes són les muntanyetes fàcils. Després vindran les difícils. I, algun dia, les de la capsa.

I tot a ritme d'Allegro, naturalment! Ja només queden cinc dies perquè torni a ser cap de setmana! I, com que el cap de setmana que ve no hi haurà dissabte... faré que hi hagi divendres! Perquè suposo que he de ser conseqüent amb les meves paraules, no? :-D

11 comentaris:

Unknown ha dit...

iupi! Com m'alegra que tornis a obrir els comentaris! :-)
Un post molt bo! Sobretot, m'ha agrada això de : "Sembla mentida que totes aquestes peces, més les que han quedat a la capsa, puguin quebre sense ficar-se les unes sobre les altres a dintre el marc. El que arriba a fer l'ordre!"
Diuen que endreçar ajuda a posar ordre als pensaments, suposo que és el mateix en el cas de fer un puzzle i a més a més, s'hi afegeix el fet de tenir un repte al davant o, millor dit, un conjunt de petits reptes que s'han d'enfrontar d'un en un!

Jo Mateixa ha dit...

Perdo....i per que no hi haurà dissabte el cap de setmana que ve???

:-S

M'has matat tia, be, hauré de fer repassada als posts d'aquest pont, a veure quina una t'ha pasat per que hagis tret el dissabte dels caps de setmana :-P

Petonets bonica!!!!

Utnoa ha dit...

Molt bona la metàfora. M'agrada com escrius!

I gràcies per obrir els comentaris!!

ànims i ens anem veient!

Llum ha dit...

He vist que el reflexe no deixa veure el dibuix... el proper cop intentaré fer la foto millor...

Gràcies, Tirai! I tota la raó del món: fer un puzzle relaxa i fa posar en ordre els pensaments!

Jo Mateixa, no ho he explicat, per què no hi haurà dissabte. Coses familiars :-(

Gràcies, també, Utnoa!

Laia ha dit...

oooostres que bé!! ja els has obert!!! sabia que ho faries aviat, a ritme d'allegro com dius tu tot va rodat!! :D

Poc a poc et menjaràs els turons, les muntanyes i les serralades amb patates!!! Segur... jo hi confio, i m'agradarà veure (perdó, llegir) com ho fas, com t'atipes. I com creix el puzzle també!

Tinc una sensació estranya, i mira que és el teu bloc i no el meu! Però és com una barrera, un abans i un després d'aquesta aturada de comentaris. és que tantes emocions en tan pocs dies! ;) Quines paranoies, perdó!

Sergi ha dit...

I deies molt a baix que d'aquí molt temps el veuríem acabat? En quatre dies està fet a aquest ritme!

Hi hauria moltes coses a comentar dels posts que han tingut els comentaris tancats, però bé, millor mirar endavant, i si no volies comentaris era per alguna cosa. M'alegra que hagis canviat d'idea.

Anònim ha dit...

Hola de nou :-)!

Saps que m'estàs fent enveja? Fa molt de temps que tinc pendent comprar algun dia un puzle i entretenir-me a fer-lo. Ara mateix no és un bon moment, però veient aquestes fotos qualsevol dia si en veig en un aparador sóc capaç de caure a la temptació.

Si a més a més té aquest efecte tan magnífic d'endreçar les muntanyetes, encara millor. Tinc molt espai per posar ordre.

Anònim ha dit...

m'acabes de fer veure les moltes ganes que tinc ara mateix de fer un puzzle... de moltes peces... sí, potser també m'anirà bé :)

Llum ha dit...

Això espero, Laia, això espero! I sí, quantes emocions en pocs dies!!! Jeje!

XeXu, em sembla que t'equivoques. És un puzzle de cap de setmana, i aquest cap de setmana estarà aturat del tot. Això vol dir que es queda aturat 15 dies, així que... no crec que l'acabi abans de fer els 30...

Ei, gripaublau, per mi tampoc és un bon moment, hauria de fer altres coses. Però una estoneta de tant en tant em va molt bé per relaxar-me :-) Ja espero d'aquí a dues setmanes per tornar-hi :-)

Sí, aina, és que això sempre va bé! La pega és que has de tenir un lloc per posar-lo...

Anònim ha dit...

No he pogut evitar riure amb el "L'he d'arreglar, ara que ve el bon temps!". M'ha vingut al cap l'helicòpter del TC (el col.lega del Magnum) a Hawaii...

Llum ha dit...

Ostres! Ja veig que tinc molt de lector friki!!!