dissabte, 6 de setembre del 2008

Si és millor no somiar...

... com distingir les falses il.lusions de les verdaderes?

Vull dir, suposo que estem tots més o menys d'acord en què estar content per una cosa que no és veritat, en algun moment o un altre, ens farà tornar a la realitat.

Però hi ha il.lusions que ens creiem, que creiem que són veritat.

Com distingir entre les il.lusions que ens hem de creure de les il.lusions que no ens hem de creure.

O, per dir-ho d'alguna manera:

és millor haver somiat i haver sigut feliç i després adonar-se que tot era fum?

o potser és millor no somiar, tenir els peus a terra, i llavors adonar-se que has perdut una oportunitat de somiar i ser feliç per pensar-te que era fum?

7 comentaris:

Unknown ha dit...

Tramposa!!! :-)
M'han agradat aquests dos posts! M'ho he passat bé!
No et comento res més perquè ahir ja et vaig comentar el que pensava.

Llum ha dit...

Ho sé, ho sé, no tinc remei! :-P

És que mira, em van sortir així i... bé, encara no ho tinc massa clar, jo! :-D

Laia ha dit...

Suposo que és la lluita eterna entre el cor i la ment, entre el que és més sensat o el q e ens permet viure bones experiències, tan se val com acabin, però viure-les. Sovint e´s impossible saber quan una il·lusió és vertadera o falsa, per tant, millor llençar-s'hi i si és un miratge, el dolor o la tristesa ja passarà. Si ens frenem tota la vida morirem sense haver viscut, perquè viure al cap i a la fi és anar fent, i gaudir, i si te la fots doncs aixecar-se...

Jo molt parlar i potser hauria d'aplicar-me aquesta regla també...

un petonet!

Llum ha dit...

Jaja, Laia, jo per somiar no tinc cap mena de problema!!! I si me la foto (que és el més normal)... m'aixeco!

Anònim ha dit...

Quin parell de posts més complicats! Si arribo a distingir si la meva opinió és real o imaginària, ja te'n diré alguna cosa :-)

Sergi ha dit...

Insisteixo, ser feliç per una cosa que no existeix només pot portar frustració a la llarga, o coses pitjors si ens ho acabem creient de veritat. Les il·lusions les tenim perquè creiem en les coses, volem que siguin reals. Si sabem que no ho són de bell antuvi, hauríem de buscar un altre nom a aquests desitjos.

Llum ha dit...

Molt agut, gripaublau! Bé, jo espero :-P

XeXu, tu has llegit el post? Perquè no parlo de coses que no existeixen, sinó de coses que fan il.lusió i que poden o no ser mentida. La qüestió és que no sabem si són veritat o no ho són. Està clar que una cosa que sabem que és mentida no ens ha de fer il.lusió. Ara no em surt cap exemple. Però no ets burro, ja saps de què parlo.