dimarts, 9 de novembre del 2004

Feina

Tinc la bona sort de tenir una bona feina. O, almenys, una feia que m'agrada i que em permet tenir bons horaris.



Al meu voltant hi ha gent que no té tanta sort. Aquesta nit els meus pares han treballat tots de nit. Un treballa a torns: una setmana de matins, una de tardes i una de nits. Això és molt pitjor que treballar sempre de nits, perquè et gira el rellotge intern que tots portem a dins. Algun cop s'havia volgut apuntar a aprendre idiomes, però... és impossible! Com que treballa un dissabte sí i un dissabte no i una setmana a cada horari, no es pot apuntar a cap horari en el que no es perdi com a mínim una de cada tres classes.



L'altre meu progenitor té una mica més de sort: treballa a torn partit. Està gairebé tot el dia a la feina (de 7 a 2/4 de 2 i de 4 a 6, més o menys), però com a mínim té un horari més o menys regular i no treballa els dissabtes... Bé, de tant en tant li toca treballar en dissabte, i de tant en tant també li toca treballar de nit... Només un dia a la setmana, cosa que encara et descontrola el rellotge intern més que no pas fer-ho durant una setmana.



Un amic meu té un altre problema: ha de treballar els diumenges. Això sí que toca els nassos... perquè molta gent fa coses els diumenges i és impossible si treballes els diumenges. Que vols jugar a basquet? Si treballes els diumenges, ho tens difícil. Que vols anar on sigui amb la família/amics? Segur que hi van en cap de setmana, i tu et quedes sense poder-ho fer.



Un dels pitjors horaris és el que diuen el 6-2. Deixem estar les setmanes! Treballes sis dies, i en descanses dos. Això vol dir que tindràs algun cap de setmana lliure (en concret, una de cada vuit setmanes tens un cap de setmana "normal", amb festa dissabte i diumenge), però mai ningú sabrà quan treballes i quan no. Aquest horari combinat amb el matins/tardes/nits és el pitjor que hi pot haver... perquè no tens mai un dia i una hora de la setmana que tinguis la seguretat de que mai treballaràs.



Total, que tots hem de treballar, i alguns no sabem la sort que tenim. No tothom té la sort de treballar en una oficina vuit horetes (o set, com molta gent fa), tenir els caps de setmana lliures, poder fer coses als vespres/matins...



En fi, al que anava, no sé per què estic escrivint aquest missatge avui. Crec que és perquè aquesta nit els meus pares han treballat tots dos de nit, el meu amic no pot fer el que volia fer el cap de setmana passat ni el següent, aquesta setmana no puc quedar amb una amiga perquè plega a les 9 del vespre (i per mi ja és massa tard)... En fi, aprofitaré que tinc un bon horari (però cobro poc, no es pot tenir tot!) i aniré al cine dijous a la tarda... sola, perquè tothom treballa :-(