dimarts, 18 de gener del 2005

Un altre cop?

- Hola!

- Oh, no! Un altre cop tu per aquí?

- No t'agrada que vingui?

- No... bueno sí... bueno no...

- Sí o no? Si vols, me'n vaig...

- No, no te'n vagis.

- Així t'agrada que vingui?

- No ho sé. Però és que sempre estic sola. I almenys, si hi ets tu, tinc algú amb qui parlar.

- I allò que diuen que val més sol que mal acompanyat?

- Doncs depèn. Quan fa massa temps que estàs sol, doncs ja prefereixes més una mala companyia que estar sol.

- Així sóc una mala companyia?

- Jo no he dit això...

- Segur?

- Bé, ja que ets aquí, almenys m'aprofitaré del teu bon sentit.

- Va, deixa-ho anar.

- Tu creus que sóc una mala persona?

- Per què m'ho preguntes?

- No ho sé. Sóc bastant mentidera...

- Però tothom diu mentides, no?

- Sí, ja ho sé, però jo potser em passo...

- I per què dius mentides?

- No ho sé. A vegades em surten, no me n'adono i ja l'he dit. I quan he acabat de dir-ho, penso: "Però què coi estic diguent?"

- Incontinència verbal?

- Potser sí. No ho sé.

- I només dius aquestes mentides?

- Bueno... a vegades també en dic d'altres. Per quedar bé o per amagar coses que no hauria d'haver fet...

- I en dius gaires?

- Però per què ho preguntes, si ja ho saps?

- Perquè ets tu la que ha de decidir si en dius moltes o poques.

- Ah... Bueno, de fet tampoc en dic tantes.

- Com l'altra gent?

- No sé les que diu l'altra gent.

- Tu què creus?

- Que dec estar per la mitjana.

- Així, si tu ets mala persona, molta gent ho serà...

- Doncs potser tens raó, com sempre...

- És clar! Però només em preguntaves si eres mala persona per les mentides?

- Mmmm... no.

- Per què més creus que ets mala persona?

- Bueno... Em costa perdonar.

- Què vol dir, que et costa perdonar?

- Que quan algú em fa alguna malifeta, me'n recordo molt de temps.

- I només te'n recordes?

- Bé, de fet també toco una mica la pera.

- Una mica?

- Bueno... potser una mica massa...

- Però si ja t'han fet una malifeta, potser s'ho mereixen, no?

- Potser sí... Però no ho hauria de fer...

- I l'altra gent no ho fa?

- Però... perquè ho faci l'altra gent, significa que si ho faig jo no està malament?

- No. Només et volia mostrar que potser no ets tan mala persona. Almenys no més que l'altra gent.

- Però a mi no m'importa el que fa l'altra gent.

- I per això estàs sola?

- ... De fet, no.

- I creus que ets mala persona per alguna altra cosa?

- Mmmmmm....... Ara mateix no se me n'acudeix cap més.

- Segur?

- Segur.

- Així no ets tan mala persona: només dius mentides de tant en tant i ets rancuniosa.

- Sí.

- No et preocupis, no és tan greu...

- Segur?

- Ja saps que jo sempre tinc raó.

- Sí, però avui no n'estic tan segura...