dimecres, 14 de juny del 2006

Dormir

De tant en tant, tinc algun dia en què el cansanci em venç. Un o dos dies abans noto que no tiro, que estic molt cansada. I el dia en qüestió, a això de les 9 del vespre, se'm tenquen els ulls i me n'he d'anar a dormir perquè no sóc persona. Aleshores, i encara que sigui un dia entre setmana, dormo un piló d'hores seguides. De les 9 a les 7 ja són 10 hores, que són un munt. L'endemà al matí, quan em desperto, ja torno a ser jo. La Llum de sempre. Fins que em torni a vèncer el cansanci.

Ara ja feia dies que notava que un dia o un altre em passaria. Entre una cosa i l'altra, portava una setmana en la que el dia que havia dormit més hores n'havia dormit sis. I bé, ja començava a no tirar, fins que dimarts al vespre, a això de les 9, me'n vaig anar a dormir.

Fa poc em vaig trobar amb una noia que havia anat al cole amb mi. Una de les coses que em va dir és que li agradaria tornar a ser com els nens, que agafaven, dormien un munt d'hores seguides, i quan es despertaven estaven descansats. Vaig estar a punt de dir-li que jo ho feia de tant en tant. Però vaig callar, perquè ja només em faltaria que em mirés com si fos un bitxo raro per això també.

Però, aquesta nit, malgrat estar tan cansada, no he dormit. Sí, d'acord, no hauria d'haver escrit el post d'ahir. Però és que no m'ho podia treure del cap. I, per primer cop (que jo recordi) no he pogut fer una de les meves dormides reparadores. Tota la nit em venia el que va provocar el post d'ahir al cap.

Aquest matí m'he recordat de la noia que va anar al cole amb mi. No he pogut evitar pensar que potser jo puc dormir així, com un nen petit, perquè no tinc preocupacions. Si tingués preocupacions potser ja no podria tornar a dormir com aquests dies, com quan era petita, o com quan estic molt cansada.

Potser és per això (i ara canvio radicalment de tema) que quan he vist l'últim comentari d'aquest post de fa uns dies he pensat que li hauria de dir unes quantes coses a aquesta persona. Però igualment no les llegirà. I potser millor que no torni a escriure "en calent".